poniedziałek, 12 grudnia 2016

56. WIDOKI NA PRZYSZŁOŚĆ


By wyjść z kłopotów, warto nabrać dystansu.
Spojrzenie na problem z boku, lub z góry, pomaga dostrzec jakiekolwiek szanse na wyjście z trudnej sytuacji. Ważne, by nie tracić nadziei, a to, co przynosi życie, przyjąć z godnością. 
Syty, głodnego nie zrozumie, zatem trudno przekonać kogoś do czegoś, czego on sam nie przeżył. Jednak przejście każdej zawieruchy, zapewniam, daje więcej sił na dalsze przeciwności losu. Nie warto za szybko odpuszczać.
Gdy pewność własnych sił przewyższyła trwogę, zacząłem realnie myśleć o swojej przyszłości.
Nie od razu udało mi się zebrać w sobie, by skutecznie coś rozpocząć. Czasem potrzeba kilku prób, by powstać w pełni z kolan.
Ważne, by nie zrażać się po kolejnej próbie.
Dążymy do czegoś w życiu i tego trzeba się trzymać.
Wszelkie marzenia, dotąd schowane, przeze mnie, głęboko w pamięci, stały się prawie priorytetem w życiu, jedyną radością, do której przecież każdy lgnie.
Dla wielu jest to szczęście w rodzinie, zdrowie, nowy zakup cennej rzeczy - ważne, by wiedzieć, co tak naprawdę jest nam potrzebne. 
Zacząłem od kupna nowego kalendarza na przyszły rok.
Wcale nie było to łatwe. Nie lubię bowiem używać czegoś, czego nie akceptuję zarówno wizualnie, jak i użytkowo.
Terminarz musiał spełniać moje wymogi praktyczne, czyli siedem dni tygodnia na jednej stronie, by zapisywać jakieś ważne rzeczy przypisane do konkretnego dnia. Druga strona, natomiast, powinna być cała do zapisków.
Znalazłem raptem 2 takie kalendarze książkowe, także ostateczny wybór był już prostszy.
Rozplanowałem, miesiąc po miesiącu, wszelkie działania i marzenia, wyznaczając sobie, tym samym, czas na ich realizację. Takie sztywne daty, dodatkowo zmotywowały mnie do pracy nad realizacją pragnień.
Patrząc codziennie na wypełnione strony kalendarza, wzrastała we mnie wiara w to, że może się to wszystko udać.
Aby być pewnym swojej determinacji w działaniu, warto zacząć zmiany od jakiegoś konkretnego dnia - w dniu urodzin, z Nowym Rokiem itp.
Łatwiej wtedy oddzielić dotychczasowe, gorsze, życie grubą kreską i dostrzec lepsze widoki na przyszłość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz