wtorek, 6 grudnia 2016

54. 6 GRUDNIA


Od dziecka każdy wyczekuje na ten dzień.
Nie dość, że od niego zaczyna się cała masa świątecznych dni, aż po Dzień Kobiet (niektórzy usilnie promują dalsze święto - Dzień Mężczyzn), to jeszcze miasta i wsie stają się coraz weselsze od bożonarodzeniowych ozdób i światełek.
Do dziś pamiętam, gdy na tzw. "Mikołaja" otrzymałem odpowiedź na mój list do fińskiego mikołaja.
Był 1985 rok, gdy w szkole podstawowej dostałem od kolegi adres do Św. Mikołaja.
Czułem, że to nie jakaś bujda i nawet nauczyłem się go na pamięć, by nie stracić tak ważnej informacji.
Santa Claus
Main Post Office
96930 Rovaniemi
FINLAND

Zaadresowaną kopertę, z moim adresem, bez właściwego listu w środku, wysłałem pod koniec września.
Miałem przeogromną radość, gdy na dzień  przed Mikołajem dostałem odpowiedź.
Była to duża koperta, a w niej mapa Finlandii z motywami mikołajowymi, przedstawiająca ten kraj o każdej porze roku (poniżej, jedna z czterech map).
Dodatkowo, załączone były świąteczne naklejki samoprzylepne, które oczywiście ponaklejałem na zeszyty.
Wierzę, czy nie, w świętych, ale być mile zaskakiwanym w ten dzień, zawsze lubię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz